Communicatie training
Telefonisch incasseren
U hebt contact met uw debiteur en er vindt een telefonisch en/of persoonlijk gesprek plaats. Hier wordt helaas niet altijd de doelstelling bereikt die u heeft bepaald. Het gesprek loopt niet zoals gepland en u merkt dat u niet volledig in controle bent. De debiteur gedraagt zich bijvoorbeeld veel te joviaal, wordt of doet emotioneel, is dominant of zelfs agressief. Dit vanuit een niet meewerkende houding met het bijbehorend gedrag. Hoe gaat u hier mee om?
- 1 daagse training
Doelgroep
Eenieder die contact heeft met debiteuren en niet altijd de doelstelling bereikt die u heeft bepaald. Het gesprek loopt niet zoals gepland en u merkt dat u niet volledig in controle bent.
Onderwerpen
- Ontstaan van gedrag
- Invloed van jouw gedrag
- invloed van wederzijds gedrag
- Positief beïnvloeden van gedrag
- Tips & tricks
- Diverse testen ten behoeve van kennis en inzicht in gedrag
- Bepalen en managen van jouw gespreksdoelen
- Structuur aanbrengen en bewaken
- In 4-stappen naar een acceptabele betalingsafspraak
- Luister & doorvraag methoden
- Inspelen op zintuigen
- Maximale aandacht & overtuiging
- Omgaan met weerstand & lastig gedrag
- Effect en rendement van positieve gedragsbeïnvloeding
Eendaagse training inclusief lunch in Beverwijk.